Formandens beretning på generalforsamlingen den 7. maj 2024.
Beretningen gælder året 1. april 2023 til 31. marts 2024.

Endnu et år er gået i Vester Gasværk. Og det blev et rigtigt godt år!

Vi kom gang igen efter at have ligget stille i 3 år – to år på grund af coronarestriktioner og det efterfølgende år på grund af manglende tilslutning. Men nu lykkedes det med en tilgang af medlemmer, som Anders rekrutterede. Tak for det! Så i november opførte vi 6 gange forestillingen "I Dit Korte Liv". Og den blev rigtig godt modtaget af vort hungrende stampublikum.

Vi har holdt 4 rigtigt gode bestyrelsesmøder siden sidste generalforsamling. Der har været konstruktive debatter om mange emner, jeg vil her nævne nogle af dem:

  • Nyt billetkøbssystem på nettet. Det har fungeret uden de helt store problemer.
  • Kortbetaling i baren. Det har fungeret uden de helt store problemer.
  • Vi har eksperimenteret med bordopstilling til forestillinger. Det gik ikke helt problemfrit, men med god vilje fra publikum gik det. Vi vil eksperimentere videre til næste forestilling. Den store hurdle er indkigget gennem det smalle scenehul.
  • Vi har bestilt 10 nye ledninger til de sårbare microportere. De fås ikke mere i EU; men kun i England, som så ikke vil eksportere dem til EU. Ann´s datter, der bor i England, reddede situationen.
  • Rengøring: Der kommer en rengøringsplan for den daglige rengøring i forestillingsperioden, der involverer alle til næste forestilling. Vi betalte os så sidste gang fra den "sure" slutrengøring.
  • Ændringer i forestillingsdage. Der spilles onsdag/torsdag om aftenen og lørdag/søndag om eftermiddagen i to uger, i alt en generalprøve og 7 forestillinger. Der er fri om fredagen, der normalt sælger dårligst; og publikums spise sammen arrangementer i weekenden er der bedre plads til.
  • Vi rydder op efter sidste (eftermiddags) forestilling og holder videoeftermiddag med efterfølgende fest senere.
  • Vi har arbejdet med "Arbejdsbeskrivelser" for de forskellige funktioner og udpeget ansvarlige: Bar/køkken (Hans C.); kostume/sminke (Ann); regi (Tim) og scenografi (Anders). Det er ikke de ansvarlige, der skal udføre opgaverne (i alt fald ikke alene); men de koordinerer opgaverne og er kontaktpersoner til bestyrelsen. Vi vil prøve det af til den kommende forestilling. Der er flere områder: lokaler, PR og plakater (Jørgen) og billetbestilling/kortbetaling (Anders).

    Vi holdt en hyggelig juleafslutning den 7. december – takket være bl.a. de sædvanlige ansvarlige: Mortens og Hans´ indsats samt de supergode sponsorater til de flotte banko-præmier.

    Der blev gennemført en voldsom og meget tiltrængt oprydning i depotet før jul. Stor tak til Jytte og Hans for indsatsen. Under oprydningen fandt vi adskillige indkøbte varer, som aldrig har været brugt – nogle var endda ikke pakket ud. Det er spild af foreningens penge, og skal selvfølgelig undgås. Det bliver også en af de ovenfornævnte ansvarlige opgaver.

    Vi holdt fælles videoaften 26. januar.

    Økonomien vender Allan tilbage til, men jeg kan godt allerede nu afsløre, at der er tændt et gult lys på grund af flere år med underskud.

    Af specielle poster i år kan nævnes, at vi har solgt gammelt udstyr for ca. 7.500 kr., og at vi har fået 844 kr. i støtte fra DATS. På udgiftssiden har vi doneret 10.000 kr. til nyt LED lys på Gasværket – og ifølge lysmester Anders er det dejligt legetøj.

    Til slut vil jeg takke alle for året der gik. Og stor tak for den entusiasme og energi, der er udvist fra alles side. Og også en speciel tak til den hidtil bedste bestyrelse foreningen har haft. Dejligt, at den halvgamle formand er blevet aflastet.